Στα πλαίσια του ετήσιου θεσμού μας “Μνήμες Βυζαντίου 2026” η Εστία μας, Πολιτιστική Εστία Μικρασιατών Νέας Ιωνίας Μαγνησίας “ΙΩΝΕΣ”, πραγματοποίησε την Παρασκευή 29 Μαΐου, αποφράδα ημερομηνία της άλωσης της Κωνσταντινούπολης, επετειακή εκδήλωση στην στέγη της Εστίας μας, με τίτλο
«ΠΗΡΑΝ ΤΗΝ ΠΟΛΗΝ ΠΗΡΑΝ ΤΗΝ…– Η Πόλη στο τραγούδι του λαού μας»
Είχαμε την χαρά και την τιμή να έχουμε μαζί μας τον φιλόλογο, συγγραφέα , λογοτέχνη, τραγουδοποιό και ερευνητή λαϊκού πολιτισμού Θωμά Κοροβίνη, που φόρτισε συγκινησιακά όλους μας με τον μεστό του λόγο.
Η Άλωση της Κωνσταντινούπολης, χτύπημα στην καρδιά του ελληνισμού απανταχού, έγινε πηγή πλήθους θρήνων, δημοτικών τραγουδιών και παραδόσεων που σώθηκαν κυρίως μέσα από τη λαϊκή παράδοση, τα δημοτικά τραγούδια και τα μοιρολόγια που μέχρι και σήμερα μας συγκλονίζουν με την απλή, συγκινητική τους γλώσσα.
Τα κείμενα της εκδήλωσης ήταν σύνθεση της προέδρου μας Αργυρώς Μάμαλη – Κοπάνου. Διαβάστηκαν από την ίδια και από την συγγραφέα Ελένη Δικαίου, μέλος της Εστίας μας.
Ένα όμορφο κομμάτι της εκδήλωσης παρουσίασαν μουσικά οι μαθήτριες του Μουσικού σχολείου Βόλου Ευθυμία Αντωνιάδη φλάουτο και Αργυρώ Κοπάνου αρμόνιο. Παιδιά από το εφηβικό τμήμα της Εστίας μας Ευθυμία Αντωνιάδη, Ιωάννα Ιτούδη, Ευγενία Κοπάνου, Μαριαλένα Μπαρμπαργύρη και Ραφαήλ Οικονόμου διάβασαν κείμενα γεμάτα μνήμες Βυζαντίου.
Τέλος η Χορωδία της Εστίας μας με διευθύνουσα την καθηγήτρια μουσικής και μέλος της εστίας μας κ. Μαρία Λαγού, απέδωσε με συναίσθημα, τραγούδια και μοιρολόγια της Κωνσταντινούπολης. Την χορωδία πλαισίωσαν και οι μαθητές του 1ου Γυμνασίου Νέας Ιωνίας Μαγνησίας, Βασιλική Θαλασσινού, Αρετή Κεφαλοπούλου και Αντώνης Μητσόπουλος.
Ευχαριστούμε από καρδιάς:
την Αντιπεριφερειάρχη μας κ. Άννα Μαρία Παπαδημητρίου, την αντιδήμαρχο πολιτισμού κ. Έλενα Αντωνοπούλου, τον σεβαστό πατέρα Αμφιλόχιο Μήλτου, προϊστάμενο του Ι.Ν. Ευαγγελίστριας, την κ. Αρετή Τζανετοπουλου τ. Διευθύντρια του Μουσικού σχολείου Βόλου, τον κ. Αλέξανδρο Δημητρόπουλο μέλος μας, πρώην μέλος του Δ.Σ. και σύζυγο της αλήστου μνήμης πρώτης προέδρου μας Άννας Αϊβαζόγλου, τα προεδρεία και τις εκπροσώπους της ΧΕΝ και του Λυκείου Ελληνίδων, την Διευθύντρια του 1ου Πειραματικού Γυμνασίου Νέας Ιωνίας και πρώην μέλος Δ.Σ της Εστίας μας κ. Ελένη Χατζηδημητρίου, τον κ. Δημήτρη Κωνσταντάρα, δάσκαλο και συγγραφέα, από τα ιδρυτικά μέλη της Εστίας μας και φυσικά όλους εσάς μέλη και φίλους που πάντα μας στηρίζετε έμπρακτα και βρεθήκατε μαζί μας για μία ακόμη φορά.








